WEBZINE N° 18
Été 2013
Même sans boucles d’or…
rencontre
Potage tortue, buisson d'écrevisses et bombe glacée... Histoire(s) de menus*
cuisine
Stories by Candlelight
photo
Pourquoi remettre au lendemain ce qu’on peut faire le jour même ?
mystère
Appel
mot
Archives
webzine N°18
rencontre
cuisine
photo
mystère
mot
Archives

Ma photo préférée

La règle du jeu : un(e) photographe de métier nous présente parmi toutes ses créations celle qui a sa préférence.
Et il (elle) nous explique pourquoi c’est celle-ci plutôt qu’une autre.

Stories by Candlelight

 

Helen Rimell est anglaise, enfin non, galloise. Et photographe.

Elle fait des reportages comme celui sur les prostituées de Mumbai ou les nanas de Cardiff. Mais son travail que je préfère, c’est celui qui la fait vivre : photographe de mariage.

Helen sait capturer les moments où on l’oublie, où tout bascule et vacille. Quand l’émotion est intense, juste.

Ses photos donnent envie de s’aimer. De se marier. Parmi ses photos de mariage, Helen a choisi dans sa dernière série (« They were a gorgeous couple and so madly in love. They had a very quirky wedding. I loved being a part of it… »). Nous avons décidé de vous présenter deux photos plutôt qu’une car elles s’enrichissent vraiment l’une l’autre.

 

 

Joanna and Sean, Dalston Boys Club in East London, 2013.

 

« Their wedding was a perfect reflection of their tastes and personalities. The secret reception venue was beautiful, eclectic mixture of quirky props and vintage dresses, all lit up by candlelight.

I used the wonderful available light to shoot the pictures capturing the atmosphere and ambiance of the occasion. I love these two images of the couple having their first dance together… »

 


Helen Rimell

Helen completed an MA in Photojournalism and Documentary Photography at University of the Arts London in 2011, having previously studied an undergraduate degree in Documentary Photography at the University of Wales, Newport. Upon completion of her undergraduate degree she won a Hugo Young Guardian Newspaper Internship and worked as a staff photographer on the paper. Helen has had her work published in The Guardian, The Observer, The Independent, The Times, The Times of India, and Vice Magazine.

Helen’s work is intimate and emotive, forming relationships with her subjects she aims to give them a voice in the telling of their stories.

Cet article est tir du numro 18 du webzine https://www.lesmotsdesanges.com/V2 imagin par 4ine et ses invits
;